Ehdot: 
1. Yleistä

1.1 Nämä sopimusehdot sisältävät Furmus.fi sivuston käyttöä koskevat ehdot, sekä tuotteiden tilausta ja toimitusta koskevat ehdot.

1.2 Rekisteröityessään Furmus.fi nettisivuille tai ostaessaan tuotteita nettikaupasta käyttäjä, eli asiakas hyväksyy ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja. Furmus.fi sivustolla on näitä ehtoja tarkentavia tiedonantoja ja toimintaohjeita.

1.3. Furmus.fi nettisivusto, josta tilaus on tehty, vastaa tuotteiden toimituksesta ja tilaukseen liittyvästä asiakaspalvelusta.

2. Rekisteröityminen

2.1 Rekisteröityminen

Verkkopalvelu saattaa sisältää osioita tai toiminnallisuuksia, joihin käyttäjä saa edellä kuvatun käyttöoikeuden ainoastaan rekisteröitymällä. Käyttäjän tulee antaa itsestään oikeat pyydetyt tiedot rekisteröityessään Furmus.fi sivuston käyttäjäksi. Käyttäjä vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja väärien tietojen antaminen saattaa johtaa seuraamuksiin.

Käyttäjä vastaa kaikesta käyttäjätunnuksillaan tapahtuvasta asioinnista Furmus.fi sivustolla ja on vastuussa salasanan huolellisesta säilyttämisestä ja salassapidosta. Käyttäjän tulee olla välittömästi yhteydessä Furmus Oy:lle , jos käyttäjä havaitsee tai epäilee, että hänen tunnuksensa ovat paljastuneet tai että hänen tunnuksiaan käytetään väärin. Furmus Oy: llä on oikeus jäädyttää tai sulkea käyttäjän tunnukset.

3. Henkilötiedot ja niiden käyttö

3.1 Asiakasta koskevat henkilötiedot kerätään ja tallennetaan Furmus Oy:n asiakasrekisteriin. Henkilötietojen käyttöä koskeva tietosuojaseloste on nähtävissä.

4. TILAAMINEN / SOPIMUKSEN TEKEMINEN

4.1. Tilaaminen tapahtuu Furmus.fi verkkokaupasta.

4.2. Tilauksessa asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Ostoskorissa ovat valmiiksi näkyvillä tilattavaksi halutut tuotteet,hinnat ja maininta maksutavasta. Kotiinkuljetus asiakkaan asuinrakennuksen ulko-ovelle kuuluu aina tuotteen hintaan, esimerkiksi kerrostalossa rakennuksen alaovelle ( huom. Suomessa, ei koske esim Ahvenanmaata, johon täytyy aina erikseen neuvotella Furmus Oy:n kanssa ehdot). Mikäli asiakas tarvitsee lisäpalveluina esimerkiksi tilatun tuotteen sisäänkantoa, vanhan huonekalun poisvientiä tai kasauspalvelua, tulee asiakkaan ottaa yhteyttä ennen tilausta info@furmus.fi sopiakseen lisäpalvelun hinnasta ja lisäohjeista. 

4.3. Asiakkaan lähetettyä tilauksen on tehty sopimus sitova. Tilauksen lähettäminen katsotaan sitovaksi sopimukseksi molemminpuolisesti, eikä sitä kumpikaan osapuoli voi yksipuolisesti muuttaa. Molemmat osapuolet ovat sitoutuneet noudattamaan sopimushetkellä voimassa olleita tilaus- ja sopimusehtoja kaikilta osin. Tilauksen tehtyään asiakkaan on katsottu hyväksyneen tilaus- ja sopimusehdot, tuotteen ominaisuudet, voimassa olleet tarjoukset ja toimitusajat ja ymmärtäneen informaatiokuvakkeiden sisällön, esimerkiksi sen, että tuotteen väri voi luonnossa poiketa nettikaupan sivuilla esitellyistä värimalleista.

4.4. Furmus Oy on sitoutunut toimittamaan sopimuksen mukaisen tuotteen voimassa olleiden hintojen, ominaisuuksien ja tilausehtojen mukaisesti. Furmus Oy on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viipymättä, jos tuotteen ominaisuudet tai toimitusajat ovat muuttuneet sivustoilla sopimushetkellä ilmoitetusta poikkeaviksi. Tällöin asiakkaalla on myös oikeus tuotteen vaihtamiseen tai tilauksen perumiseen. Furmus Oy pidättää oikeuden kohtuullisiin alle 4 viikon toimitusajan muutoksiin. 

4.5 Kuljetusyhtiö on puhelimitse yhteydessä asiakkaaseen ennen toimitusta sopiakseen tarkempaa ajankohtaa joko tekstiviestillä tai soittamalla. Mikäli asiakas ei vastaa kuljetusyhtiön yhteydenotoista huolimatta puhelimeen tai muuten kieltäytyy vastaanottamasta tuotetta, katsotaan tämä sopimusrikkomukseksi asiakkaan puolelta. Näissä tapauksissa veloitamme asiakkaalta palautuneen tuotteen rahti- ja käsittelykulut jotka määräytyvät painon, tilavuuden ja matkan pituuden mukaan. Myyjä yrityksellä on oikeus vaatia kaupan purkamisesta vahingonkorvaus eli purkuraha todellisten kaupan perumisesta aiheutuneiden kulujen mukaan.

4.6 Kuljetuksen aikana on mahdollista että pakettiin tulee repeämiä tai kolhuja. Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulee tarkistaa paketin kunto kuljettajan läsnäollessa. Mikäli asiakas havaitsee paketissa ulkoisen vaurion, on paketti avattava kuljettajan läsnäollessa ja tarkistettava onko vahinko aiheuttanut itse tuotteeseen vaurioita. Vahingosta tulee merkitä varauma rahtikirjaan ennen tuotteen vastaanottamista. Tämän jälkeen on asiakkaan oltava viipymättä ( max. 2 arkipäivää) yhteydessä asiasta sähköpostitse osoitteeseen info@furmus.fi, jolloin voimme nopeuttaa korvaavan tuotteen toimittamista vaurioituneen tilalle. Vaurioitunutta tuotetta ei tule kasata ennen kuin asiasta on ilmoitettu kuvineen sähköpostiosoitteeseen info@furmus.fi.

5. Maksutavat

5.1 Asiakas voi maksaa tuotteen verkkokaupassa tilauksen yhteydessä useiden suomalaisten pankkien tarjoamana verkkomaksuna tai yleisimmillä luottokorteilla.

5.2 Klarna Lasku. Valittaessa Klarna Lasku maksutavaksi maksetaan tilaus toimituksen jälkeen postitetulla laskulla, jossa korotonta maksuaikaa on 14 vuorokautta. Ehdoista lisää, Klarnan ehdot

Klarna Laskun luotonantaja on Klarna AB (556737-0431). Furmus Oy varaa oikeuden evätä tilauksen tai luoton tarvittaessa. Laskuihin ja osamaksuihin liittyvissä kysymyksissä asiakas voi olla yhteydessä Klarnan asiakaspalveluun osoitteessa https://www.klarna.com/fi/tuki

5.3 Klarna Tili. Klarna Tilin maksut voi suorittaa osissa ja tilatut tuotteet toimitetaan ennen niiden maksamista. Klarna Oy avaa Asiakkaalle ensimmäisen tilauksen yhteydessä tilin automaattisesti. Ehdoista lisää, Klaran ehdot

Kaikki Klarna Tilillä maksetut ostokset yhdistyvät automaattisesti samalle tilille ja samalle kuukausilaskulle myös silloin, kun Klarna Tili valitaan maksutavaksi muissa verkkokaupoissa asioidessa. Asiakas saa siten kuukausittain vain yhden laskun, jossa on tilausmäärästä huolimatta vain yksi laskutuslisä. Klarna Tilin tili sulkeutuu automaattisesti, kun asiakas on maksanut laskun loppusumman kokonaisuudessaan.

Ostosten hyväksymiseksi asiakkaan tulee antaa ostoskorissa henkilötunnus ja väestörekisteriin ilmoitettu osoite. Tilauksen hyväksymistä koskeva päätös annetaan välittömästi tilauksen vahvistamisen jälkeen. Klarna Tilillä maksettava tilaus toimitetaan ainoastaan asiakkaan Väestörekisteristä ilmenevään osoitteeseen.

Klarna Tilin luotonantaja on Klarna AB (556737-0431). Furmus Oy varaa oikeuden evätä tilauksen tai luoton tarvittaessa. Laskuihin ja osamaksuihin liittyvissä kysymyksissä asiakas voi olla yhteydessä Klarnan asiakaspalveluun osoitteessa https://www.klarna.com/fi/tuki  

6. Tilauksen peruutus ja tuotteiden palautusoikeus

6.1 Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus viimeistään seitsemän (7) päivän kuluttua tilauksesta. Ilmoitus peruutuksen tekemisestä pitää tehdä sähköpostitse mahdollisimman pian. Tilauksen peruutusoikeus poistuu jos tilaus on ehditty toimittaa asiakkaalle tai kuljetusliike on jo noutanut tilauksen varastolta toimitusta varten. Muutoin myyjä yrityksellä on oikeus vaatia kaupan purkamisesta vahingonkorvaus eli purkuraha todellisten kaupan perumisesta aiheutuneiden kulujen mukaan.

6.2 Tuotteen tulee olla alkuperäisessä pakkauksessaan ja käyttämätön.

6.3 Tuotteen palautusoikeutta rajoittavat kuluttajansuojalain 6 luvun 16 § määräykset. Räätälöidyillä ja hygenia tuotteilla ei ole palautusoikeutta. Tuotteelle ei myönnetä palautusoikeutta, jos se on erityisesti asiakkaan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke.

6.4 Ennen tavaran palauttamista tulee ottaa yhteys Furmus.fi asiakaspalveluun sähköpostitse osoitteeseen info@furmus.fi. Asiakaspalvelu antaa ohjeet tuotteen hyväksyttyyn palauttamiseen.

6.5 Palveluille ei myönnetä palautusoikeutta, jo suoritetun palvelun osalta tai mikäli palvelu on kokonaan suoritettu.

6.6 Furmus Oy:llä on oikeus peruuttaa tilaus, jos tuotteen hinta on verkkopalvelussa hintavirheen takia selkeästi poikkeava markkinahinnasta.

6.7 Kuljetusyhtiö on puhelimitse yhteydessä asiakkaaseen ennen toimitusta sopiakseen tarkempaa toimituspäivää joko tekstiviestillä tai soittamalla. Mikäli asiakas ei vastaa kuljetusyhtiön yhteydenotoista huolimatta puhelimeen tai muuten kieltäytyy vastaanottamasta tuotetta, katsotaan tämä sopimusrikkomukseksi asiakkaan puolelta. Näissä tapauksissa veloitamme asiakkaalta palautuneen tuotteen rahti- ja käsittelykulut jotka määräytyvät painon, tilavuuden ja matkan pituuden mukaan.

7. Kaupan peruuttamisen vaikutukset

7.1. Asiakas vastaa peruutetun tilauksen ja tuotteen toimitus- ja palautus kustannuksista todellisten myyjälle aiheutuniden kustannusten mukaisesti (ylimääräisiä käsittelykuluja ei veloiteta). Furmus Oy palauttaa peruutetusta tilauksesta tuotteen hinnan vähennettynä toimitus- ja palautuskuluilla, ilman aiheetonta viivytystä.

7.2. Suoritus palautetaan Klarnan kautta, jota on käytetty alkuperäisessä liiketoimessa. Asiakkaalle ei aiheudu maksun palautuksesta kustannuksia. Maksu palautetaan viimeistään 14 päivän kuluttua, kun olemme saaneet tuotteet takaisin tai kunnes olette esittänyt näyttöä siitä, että olette lähettänyt tuotteet takaisin, sen mukaan kumpi ajankohta on aikaisempi.

7.3. Furmus Oy:n  osalta suoritamme palautuksen siltä osin, kun palvelua ei ole vielä toteutettu.

8.  Takuu

Tuotteisiin saattaa liittyä takuu, mikäli tuotteen valmistaja on sellaisen antanut. Takuuehdot ovat valmistajan määrittelemät. Takuu ei ole Furmus Oy myöntämä eikä Furmus Oy vastaa valmistajan antaman takuun perusteella virheestä, josta Furmus Oy ei muuten kuluttajansuojalain 5 luvun nojalla olisi vastuussa.

9. Vastuunrajoitus

9.1 Furmus Oy ei vastaa välittömistä tai välillisistä vahingoista, jotka aiheutuvat asiakkaalle Furmus.fi käytön yhteydessä tai sen johdosta, ettei Furmus.fi ole käytettävissä.

9.2 Näillä ehdoilla ei rajoiteta Furmus Oy:n vastuuta huolimattomuudesta aiheutuvista henkilövahingoista eikä sellaista vastuuta, jota ei soveltuvan pakottavan kuluttajansuojalainsäädännön nojalla voida sulkea pois eikä rajoittaa.

10. Muut ehdot

10.1 Furmus Oy ei vastaa Furmus.fi sivuston kautta ostetun tuotteen soveltuvuudesta asiakkaalle.

10.2 Furmus Oy ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä.

10.3 Furmus.fi sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Furmus Oy:lle ja / tai näiden yhteistyökumppaneille. Palvelun sisällön, tekniikan, tai materiaalien kopioiminen tai käyttö ilman palveluntarjoajan lupaa on kielletty muuhun kuin asiakkaan omaan henkilökohtaiseen yksityiseen käyttöön.

10.4 Furmus Oy:llä on oikeus muuttaa Furmus.fi sisältöä ja näitä sopimusehtoja. Asiakas hyväksyy muutokset Furmus.fi sivustoa käyttäessään. Kulloinkin voimassaolevat sopimusehdot ovat nähtävissä Furmus.fi kotisivuilta. Asiakkaan velvollisuutena on tarkistaa mahdolliset muutokset näissä ehdoissa sekä tallentaa kuhunkin tekemäänsä tilaukseen soveltuvat sopimusehdot.

10.5 Asiakas vastaa kaikesta käyttäjätunnuksellaan ja salasanallaan tapahtuvasta käytöstä, ja siitä, että käyttö noudattaa tämän sopimuksen ehtoja. Käyttäjä on vastuussa salasanan salassapidosta. Kiellettyä on käyttää mitään robottia tai muuta laitetta taikka menetelmää tarkkailemaan Furmus.fi sisältöä tai käyttöä.

10.6 Asiakas sitoutuu käyttämään Furmus.fi sivustoa vain lain ja hyvän tavan mukaisiin tarkoituksiin. Asiakas vastaa täysmääräisesti näiden sopimusehtojen sekä lain tai hyvän tavan vastaisella Furmus.fi sivua käytöllä aiheuttamastaan vahingosta Furmus Oy: lle, muille käyttäjille ja kolmansille osapuolille. Furmus Oy:llä on milloin tahansa oikeus estää Furmus.fi käyttäminen sekä ostosten tekeminen.

10.7 Mahdollisiin asiakkaan ja Furmus Oy välisiin sopimusta koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.

Jos tätä sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

S O P I M U S J A TO I M I T U S E H D O T SISUSTUSSUUNNITTELUPALVELUT

11. MA K S U S U O R I T U S
Maksu Aare Pisara ja Aare Puro palvelusta veloitetaan Furmus Oy:n verkkokaupan kassalla Klarnan maksuehtojen mukaisesti. Asiakkaan tulee ilmoittaa viimeistään ostoskorissa MÄÄRÄ kohdassa kuinka monta tuntia (tuntihinnoitelluissa palveluissa) tai kuinka monelle neliölle (neliöhinnoitelluissa palveluissa) palvelu hankitaan. Näillä palveluilla ei ole palautusoikeutta. Tarvittaessa palvelusopimuksen purusta voidaan sopia palveluntuottajan ja asiakkaan välisellä kirjallisella sopimuksella.

Aare Järvi ja Aare Meri palveluissa palvelusopimus tehdään aina sähköpostin välityksellä ja tällöin palvelun hinta, toteutusaikataulu ja maksu aikataulu sovitaan aina asiakkaan kanssa ennen työn aloittamista. Verkkokaupassa esitetty hinta sitoo molempia osapuolia, eikä palvelun myyjä tai tuottaja voi laskuttaa enempää ilman uutta palvelutilausta. Mikäli maksua ei ole suoritettu sovittuun eräpäivään mennessä, on suunnittelijalla oikeus
veloittaa jokaisesta maksumuistutuksesta 5e/ muistutus. Eräpäivän jälkeen
maksetusta laskusta Furmus Oy:llä on oikeus periä korkolain mukainen
viivästyskorko. Näillä palveluilla ei ole palautusoikeutta. Tarvittaessa palvelusopimuksen purusta voidaan sopia palveluntuottajan ja asiakkaan välisellä kirjallisella sopimuksella.

12. S O P I M U K S E N  P U R K AM I N E N JA
E R I M I E L I S Y Y K S I E N  R AT K A I S E M I N E N
Kaikki asiakkaan ja palveluntuottajan väliset sopimuksen pätevyyttä, tulkintaa ja soveltamista koskevat mahdolliset erimielisyydet, joista ei ole muuten päästy sopimukseen, ratkaistaan Konsulttitoiminnan KSE2013 sopimusehtojen mukaisesti.
Sopimus on sitova kun asiakas on ostanut palvelun Furmus Oy:n verkkokaupasta (Aare Pisara ja Aare Puro) tai kun asiakas on vahvistanut sähköpostitse tilaavansa palvelun (Aare Järvi ja Aare Meri).
Palveluntuottaja ei ole vastuussa seuraamuksista, jotka aiheutuvat tilaajan
toimenpiteistä, ylivoimaisesta esteestä tai kolmannesta osapuolesta.

13. Y L E I S TÄ
Sisustussuunnittelun osalta noudatamme konsulttitoiminnan yleisiä
sopimusehtoja.  Asiakkaan tehtyä tilauksen Furmus Oy:n verkkokaupassa tai sähköpostivahvistuksella, palveluntuottaja toimittaa asiakkaalle suunnittelijan tiedot, tarkemmat tiedot sovituista tehtävistä.

AARE VISUALS

14. S U U N N I T T E L I J A N VA S T U U
Suunnittelija on sitoutunut suunnittelemaan ja / tai tuottamaan
tarjouksesta löytyvässä työkuvauksessa mainitun tilan / tilat / materiaalin,
ja toimittaa niistä tarjouksessa olevassa työnkuvauksessa määritetyt
materiaalit asiakkaalle. Suunnittelija sitoutuu palauttamaan työn
kertaalleen tehtynä.
Aare Visuals Oy:llä on oikeus käyttää kohteeseen
suunniteltuja sisustuksia ja / tai tuotettua materiaalia referenssinään
nettisivuillaan, sosiaalisen median kanavissaan ja muussa mahdollisessa
markkinoinnissa, jos ei asiakas kiellä sitä.
Aare Visuals Oy ei luovuta asiakkaan henkilötietoja ulkopuolisille.

15. A S I A K K AAN VA S T U U
Asiakas sitoutuu suunnitelmia käyttäessään noudattamaan KSE 2013
ehtoja. Asiakas on itse vastuussa mahdollisista rakenteellisista muutoksista.
Mikäli lähtöaineisto ei sisällä mittakaavassa olevaa pohjakuvaa,
suunnittelija ei ole vastuussa suunnitelmien mittatarkkuudesta. Mitat on
aina tarkistettava kohteessa paikan päällä. Asiakas maksaa tuotteiden
materiaalit ja rakentamisen kustannukset itse. Sisustuksen toteutus on
asiakkaan vastuulla ellei toisin sovita. Jos Aare Visuals Oy:n tuottamaa materiaalia tai sen osaa aiotaan käyttää kaupallisissa julkaisuissa, lehtiartikkeleissa yms. on yrityksen nimi mainittava materiaalissa. Tilaajalla on oikeus käyttää Aare Visuals Oy:n tuottamaa materiaalia aiottuun yksityiseen käyttöön ellei toisin erikseen sovita.
Materiaalin luvaton käyttö muuhun tarkoitukseen on kielletty.

16. Palveluntarjoaja ja asiakaspalvelu

Furmus Oy
Osoite: c/o Saruman Oy Isokatu 21 C 41, 90100 Oulu
Y-tunnus: 2854390-4
Sähköposti: info@furmus.fi

Facebook

Instagram