6. Tilauksen peruutus ja tuotteiden palautusoikeus

6.1 Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus viimeistään seitsemän (7) päivän kuluttua tilauksesta. Ilmoitus peruutuksen tekemisestä pitää tehdä sähköpostitse mahdollisimman pian. Tilauksen peruutusoikeus poistuu jos tilaus on ehditty toimittaa asiakkaalle tai kuljetusliike on jo noutanut tilauksen varastolta toimitusta varten. Muutoin myyjä yrityksellä on oikeus vaatia kaupan purkamisesta vahingonkorvaus eli purkuraha todellisten kaupan perumisesta aiheutuneiden kulujen mukaan.

6.2 Tuotteen tulee olla alkuperäisessä pakkauksessaan ja käyttämätön.

6.3 Tuotteen palautusoikeutta rajoittavat kuluttajansuojalain 6 luvun 16 § määräykset. Räätälöidyillä ja hygenia tuotteilla ei ole palautusoikeutta. Tuotteelle ei myönnetä palautusoikeutta, jos se on erityisesti asiakkaan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke.

6.4 Ennen tavaran palauttamista tulee ottaa yhteys Furmus.fi asiakaspalveluun sähköpostitse osoitteeseen info@furmus.fi. Asiakaspalvelu antaa ohjeet tuotteen hyväksyttyyn palauttamiseen.

6.5 Palveluille ei myönnetä palautusoikeutta, jo suoritetun palvelun osalta tai mikäli palvelu on kokonaan suoritettu.

6.6 Furmus Oy:llä on oikeus peruuttaa tilaus, jos tuotteen hinta on verkkopalvelussa hintavirheen takia selkeästi poikkeava markkinahinnasta.

6.7 Kuljetusyhtiö on puhelimitse yhteydessä asiakkaaseen ennen toimitusta sopiakseen tarkempaa toimituspäivää joko tekstiviestillä tai soittamalla. Mikäli asiakas ei vastaa kuljetusyhtiön yhteydenotoista huolimatta puhelimeen tai muuten kieltäytyy vastaanottamasta tuotetta, katsotaan tämä sopimusrikkomukseksi asiakkaan puolelta. Näissä tapauksissa veloitamme asiakkaalta palautuneen tuotteen rahti- ja käsittelykulut jotka määräytyvät painon, tilavuuden ja matkan pituuden mukaan.

7. Kaupan peruuttamisen vaikutukset

7.1. Asiakas vastaa peruutetun tilauksen ja tuotteen toimitus- ja palautus kustannuksista todellisten myyjälle aiheutuniden kustannusten mukaisesti (ylimääräisiä käsittelykuluja ei veloiteta). Furmus Oy palauttaa peruutetusta tilauksesta tuotteen hinnan vähennettynä toimitus- ja palautuskuluilla, ilman aiheetonta viivytystä.

7.2. Suoritus palautetaan Klarnan kautta, jota on käytetty alkuperäisessä liiketoimessa. Asiakkaalle ei aiheudu maksun palautuksesta kustannuksia. Maksu palautetaan viimeistään 14 päivän kuluttua, kun olemme saaneet tuotteet takaisin tai kunnes olette esittänyt näyttöä siitä, että olette lähettänyt tuotteet takaisin, sen mukaan kumpi ajankohta on aikaisempi.

7.3. Furmus Oy:n  osalta suoritamme palautuksen siltä osin, kun palvelua ei ole vielä toteutettu.